пʼятницю, 8 травня 2015 р.

10 ТРАВНЯ - ДЕНЬ МАТЕРІ

Друга неділя травня - День Матері. Це свято має давні корені. Ініціатором його стала дівчина з Філадельфії Анна Джервіс, яка рано втратила свою маму. Вона звернулася до президента з проханням один день у році присвятити жінці-матері. Вперше Свято Матері відзначалося у 1910 році, а з 1914 року президент США Вільсон затвердив його як всенародне.
У Європу День Матері прийшов після Першої світової війни, а в Україні вперше     святкувався  1929 року. Спочатку це свято "оселилося" в Галичині. Згодом воно було дещо забуте, але зараз ми знову шануємо День матері. Цього дня діти влаштовують урочисті заходи для своїх матусь. Було б дуже добре, щоб мами відчували пошану кожного дня!
День Матері для українців є потрійним святом - Божої Матері, матері України і мами кожного з нас.
Українські письменники створили величну симфонію святої любові до матері, берегині роду. В нашій бібліотеці на вас чекають книги :

Матері: вірші про Матір/ редактор й упорядник М.Й.Баліцька.-Тернопіль: Горлиця, 2011.-160с.

Збірка поезій "Матері", яку упорядкувала тернопільська письменниця Марія Баліцька об’єднала 173 присвяти, немов сотворила розкішний букет квітів. До видання ввійшла поезія, як корифеїв слова, так і початківців.





Шикерява-Шпак І. Мамо, мамо, матусю: вірші. - Тернопіль,         2005.-144с.

Справжній гімн Матері створила тернопільська поетеса Ірина
Шикерява-Шпак. В своїх віршах поетеса оспівує стражденне життя української жінки - матері, її важку працю і турботу про дітей, її святість і віру в щасливу Україну.

Завадович Р. Бог і Україна: Вибрані твори. - Тернопіль: Збруч,        2003. - 200с.

До збірника творів увійшли кращі вірші Романа Завадовича, які виховують любов до України та Бога, повагу до батьків, пошану до природи. 




Томенко М. Вибране.- К.: Дніпро, 2013.-824 с.


До книги "Вибране" відомого українського письменника Миколи Даниловича Томенко серед поезій, малої прози, драматичних творів та публіцистики увійшла драма народного болю "Трудова книжка матері". Серед воєнної розрухи і повоєнних поневірянь, обтяжена податками, мати-колгоспниця зі світання до смеркання в поті чола заробляла злидень-трудодень. Поет змальовуючи образ своєї матері розказує нам правду про тяжке та трагічне життя матері-колгоспниці, рабині ХХ століття.

Симоненко В.А. Лебеді материнства: Поезії. Проза. -К.: Молодь, 1981.-344 с.

До збірки Василя Симоненко увійшли поезії про матір "Лебеді материнства", "Матері", "Одинока матір".

Олійник Б. Пісня про матір: Поезії.- К.: Дніпро, 2004.-192 с.

До книги Бориса Олійника увійшли вірші про матір: "Мати", "Мати сіяла сон під моїм вікном...". "Пісня про матір", "Та було у матері чотири сини", "Мати наша - сивая горлиця...", "Сиве сонце моє" та інші.








Павличко Д. Ялівець: поезії/ Упоряд. Р. Лубківського.-К.: Веселка,2004.-399 с.

У книжку"Ялівець" Дмитра Павличка серії "Шкільна бібліотека" увійшли вірші про матір, пісня "Два кольори".








МОЛИТВА ЗА МАМУ                                                     МОЯ МАМА

Є в мене найкраща на світі матуся,                             Снилось мені ясне сонце,
За неї до Тебе, Пречиста, молюся.                               Що в хаті світило -
                                                                                        А то так моя мама
Молюся устами, молюся серденьком                          Дивилася мило.
До Тебе, небесна Ісусова Ненько.
                                                                                        Приснився мені легкий вітрик,
Благаю у Тебе дрібними словами                                Що пестив колосся -
Опіки та ласки для любої мами.                                  А то мені моя мама                             
                                                                                        Гладила волосся.
Пошли їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб дні їй минали без смутку, без болю.                    Снилась мені ягідочка,
                                                                                       Як мід солоденька -
Рятуй від недуги матусеньку милу,                              А то мене цілувала
Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,                          Мама дорогенька.

Щоб вивела діток у  світ та й у люди,                          Снились мені ангелики,
Щоб ними раділа - пишалась усюди.                           Що в рай мене несли -
                                                                                        А то мене мами ручки
За це я складаю в молитві долоні                                До серця притисли.
До Тебе, Царице, на сонячнім  троні.
                                                                                                    Марійка Підгірянка
                                          Роман Завадович 


         МАТУСІ
Як сонце ясне навесні,
Моєї матусі ім’я.
Із цілого світу мені
Найкраща матуся моя.


Люблю її голос і сміх,
І навіть сердиту люблю,
Бо вище від скарбів земних
Шанує Вітчизну свою.

Вона в Україні зросла,
Де слава козацька жива,
І рідного краю слова
Для мене в душі зберегла.

Дзвенять, як веселий струмок,
Матусі моєї пісні,
І сто українських казок
Вона розказала мені.

Тому за найкращу з матусь
Сьогодні я Богу молюсь,
Даруючи матінці знов
Подяку і щиру любов.
                Ганна Черінь
Вітаємо усіх матусь з Днем Матері! Ласки від Бога, радості і весни в душі, любі наші мами!

1 коментар:

  1. Доброго Вам дня! Підкажіть будь ласка де можна придбати перші три книги? Так старанно шукаю і не можу знайти!

    ВідповістиВидалити